27 Mayıs 2014 Salı

EL İŞİ HİKAYEM

 Tığ aldım elime bir gün.Annemin dantel ördüğü ince tığı.Kalın yün bununla örülmüyor ki, kalın tığ lazım bana.Babaanneeee! senin lif ördüğün kalın tığ varya onu verirmisin bana... Babaanem bana tığını verdi. Alırım ben kendime dedi .hadi göster  bana tığla örmeyi.Önce zincir çekmesini öğrenmelisin dedi. Öğrendim. Metrelerce zincir çektim, onlar birbirine dolandı, sabırla açtım,  kaç kere tığımı kaybettim, küçük tabi girmediği koltuk arası düşmediği divan altı kalmadı:)))  Kaybettim üzüldüm, ağladım. Buldum sevindim.Tığ işininide az çok kavradık geriye ne kaldı? Köşede duran dikiş makinası..

 Ne kadarda güzel, ne kadarda ulaşılmaz, ellemek yasak oynamak yasak kullanmak yasak...eee nasıl olacak bu iş hem ne dikeceğim ki...ilk seferim annemin evden gittiği günlerden bir gün oldu. toz bezlerinden birşeyler dikmeye kalkışmıştım bezlerin çoğu penye dikmesi en zor kumaş türü. Çocuk aklım bilmiyor tabi .Kolu Çeviriyorum  ayağı oynatamıyorum ayağı oynatsam aynı anda kolu çeviremiyorum.İki dikişten sonra duruyor.İplik çıkıyor iğneden tekrar geçirmek ayrı bir zahmet.Bütün bunları yapmaya çalışırken lastik çıkıyor birdenbire eyvah!!! kalk ve kaç ama önce topla sağı solu ipliği iğneye geçir.bezleri çöpe at makinayı bulduğun gibi bırak ki anlamasın annen.lastikte kendi kendine çıkmıştır herhalde:) Annem anlıyor tabi anlamaz mı? Takıyor lastiği bir şey sormadan . Toz bezlerinden kumaşa geçtiğim günü dün gibi hatırlıyorum.Babanemin haca gittiğinde getirdiği siyah ipek kadife kumaş vardı annem dolabının en üstündeki hurcun içine kaldırmıştı.Oraya uzanmak cocuk boyunla zor sandalyeye çıksan da yetişmiyor.Komidini çek üstüne yastıkları koy çık üstüne uzan uzan uzan al hurcu çek aşağıya al kumaşı. Ohhh!! Etek mi yapsam bluz mu? Etek yapmıştım kendime hem de mini mi mini:)) nasıl mı?dik iki yandan oldu bitti.beli yok tabi aşağıya düşüyor,üstünden  ip bağlayıp geri kıvırmıştım:))) Annem uzun zaman sonra farketti güzelim kumaşın paçavra bir eteğe dönüştüğünü,Kızmadı bana.NİDA'NIN İŞLERİ işte dedi.Benim bu maceralarım uzun yıllar devam etti.Yapmaya çalıştığım şeylere hep NİDA'NIN İŞLERİ denildi .Hiç bıkmadım bir şeyler yapmaya çalışmaktan.Ortaokula geldiğimde Ev Ekonomisi dersi görüyorduk, orda bebek patiği örmüştüm rengi sarıydı en zor modellerden biriydi.Sınıfta yapamayanlar gelip bana soruyordu.Harika hissediyordum kendimi 100 almıştım o işimden.Sonra etamin işi öğretti bize öğretmen onuda alnımın akıyla yaptım.Etamin işinin önü kadar arkasınında nasıl göründüğü önemliydi benimki iyiydi tertemizdi arkası ondanda 100 puan almıştım


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder